CRM (Customer Relationship Management)


Müşteri ilişkileri yönetimi ya da çok popüler kısaltması ile CRM, son birkaç yılda, her ölçekten şirketin stratejik ajandasında yer alan bir yatırım.

Dünyada, hemen hemen tüm pazarlarda rekabetin arttığı, ürünlerin pazara girme sürelerinin kısaldığı ve marjların düştüğü bir ortamda müşteriye daha etkin ulaşmak, müşterinin isteklerini anlayarak ürün ve hizmetleri bu yönde şekillendirmek büyük önem taşıyor.

Önce Müşteri.. www.gazibilisim.com.tr

CRM’in C’si yani müşteri (customer) kavramının son yıllarda yaşadığı değisim gerçekten inanılmaz boyutlara ulaştı.

  • Ürün ve hizmetlerin çesitliliği inanılmaz biçimde arttı ve müşterilerin tercih olasılıkları çoğaldı.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok kolay erişebilir bir hale geldi.
  • Teknolojik yapılar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından dağıtım kanalına dek iş süreçlerini değiştirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan erişim mümkün oldu.

Tüm bu gelişmeler hemen hemen tüm unsurları olumlu etkilediyse de müşteri sadakatinin inanılmaz ölçüde düşmesini sağladı. Yapılan birçok araştırma, müşteriyi elde tutmanın, yeni müşteri kazanmaktan çok daha karlı bir iş olduğunu ortaya koyuyor. Mevcut müşterileri elinde tutmanın maliyeti, yeni müşteri kazanmaya oranla 6-7 kat daha düşük. Müşteriyi elde tutmanın yolu ise basit: Müşteriyi anlamak, onun ihtiyaçları çerçevesinde ürün ve hizmetlerini özelleştirebilmek…

HEDEF :
KAZANMAYA, SONUCA, EKİP ÇALIŞMASINA DAYANAN MÜŞTERİ ODAKLI ÇALIŞMA DÜZENİ! www.gazibilisim.com.tr

CRM, karşılıklı, uzun vadeli bir değer ilişkisi yaratmak için müşteriler ile gerçekleştirilen ilişkilerin etkin biçimde yönetilmesidir.

Operasyonel CRM


CRM’in bu biçimi aslında tipik iş fonksiyonlarının kapsandığı CRM çözümlerinden oluşur. Bu fonksiyonlara örnek olarak müşteri hizmetleri, sipariş yönetimi, faturalama, satış ve pazarlama otomasyonu gibi süreçleri verebiliriz. Bu çözümler daha çok kurumsal sistem içerisindeki finans, insan kaynakları gibi farklı iş fonksiyonlarının entegre bir yapıya kavuşturulması için kullanılır.
LOGO CRM








Günümüz iş ortamında hızlı değişime bağlı olarak, Müşteri İlişkileri Yönetimi hayati önem kazanmıştır.

CRM Organizasyonu tüm şirketi ilgilendiren bir felsefedir, yalnızca satış ve pazarlama aracı değildir, yalnızca bir “data management” tekniği değildir.

CRM Şirketlerin tüm birimleri arasında yada aynı gruba bağlı şirketler arasında bilginin optimal şekilde paylaşılmasına dayalıdır. 
Analitik CRM


Adından da anlaşılacağı gibi bu CRM biçiminde kullanıcılara ait verilerin elde edilmesi, depolanması, işlenmesi, analiz ve tahminlere dönüştürülerek raporlanması
işlemleri gerçekleştirilir. Böylelikle CRM’in operasyonel ve entegrasyon özellikleri üzerine analiz ve raporlama özellikleri eklenir.
İşbirliğine Yönelik CRM


Bu CRM biçimi aslında diğerlerinin en uygun birleşiminden oluşur. Müşteriler ile şirketler arasında tam anlamıyla bir etkileşim ve koordinasyon ağının oluşmasına imkân veren bu çözümler, farklı iletişim kanallarından (web, telefon, e-posta vb) gelen bilgilerin değere dönüştürülmesini sağlar. İşbirliğine Yönelik CRM çözümleri müşteri ile etkileşime imkân veren tüm fonksiyonları içerir.
Neden Logo CRM ?


İşiniz için kritik çalışma ortamını, hazır Microsoft çözümüyle sağlayabilirsiniz. Satış, Pazarlama, Servis, Analitik CRM ve iş akışlarıyla Logo CRM, sizin için her zaman çözüm olacaktır. www.gazibilisim.com.tr

  • Kolay Kullanım
  • Hızlı Uygulamaya Geçiş
  • Esnek Kullanım
  • Logo ve Netsis ile tam Entegrasyon

SATIŞ
İşinize değer katar ve yeni iş fırsatları oluşturmanıza yardım eder. Satış işleminizin ne kadar karışık olduğu, Logo CRM için önemli değildir. Logo CRM, müşteri adaylarınızı ve fırsatları en hızlı şekilde yönetmenizi sağlayacaktır. Satış stratejilerinizi destekleyecek güç olacak ve satış için gerekli kritik müşteri bilgilerinize anında ulaşabilmeniz için altyapı sunacaktır. www.gazibilisim.com.tr

PAZARLAMA
Pazarlama Kampanyaları'nı yönetmek, başarı oranını yükseltir. Müşteri hakkındaki bilginizi değere dönüştürmenin zamanı gelmedi mi? Logo CRM ile bunu başaracaksınız. Müşterinizin bireysel talep ve tercihlerini, analiz ve raporlama araçları yardımıyla kâra dönüştürmek artık elinizde. Logo CRM ile içindeki raporlama araçlarının yanı sıra, Microsoft SQL Server kullanıyor olmanın verdiği profesyonel raporlama altyapısının sunduğu özelliklerle de, hedef müşteri kitlesini oluşturup 12' den vuran akıllı kampanyalar tasarlayabileceksiniz. www.gazibilisim.com.tr

SERVİS YÖNETİMİ
Müşteriye daha fazla değer vermek... Müşteriyle her iletişim, aslında sizin için fırsattır. İlk anda doğru yanıtları vermek ya da müşteri isteklerini en kısa sürede cevaplandırabilmek, firmanıza değer katacaktır. Logo CRM, size ve müşterinize yüksek kaliteli ve kişiselleştirilmiş servis sunabilmeniz için altyapı sağlayacaktır. www.gazibilisim.com.tr

BİLGİ YÖNETİMİ
Bilgiyi Yöneterek değer katmanızı sağlar.. Sadece anlayabileceğiniz ve anında değerlendirebileceğiniz bilgi, her zaman işinize değer katar. Logo CRM, analitik araçları ve basit yapısıyla, elinizdeki bilgiyi hızlı ve basit bir şekilde kazanca dönüştürmenizi sağlayacaktır. Müşteri adaylarınıza ve satış fırsatlarınıza öncelik kazandıracak, stratejik olarak kârlılığı arttırmanızı ve iş akışlarıyla birleşerek anında müşteriye ulaşmanızı, bu yolla da yeni iş fırsatları oluşturmanızı temin edecektir. www.gazibilisim.com.tr

İŞ AKIŞI
Firma içinde bilgi akışını sağlamak veverimli olmak.. İş akışında hedef, her seviyede takım çalışmasını ön plana çıkarmak, iletişimi kolaylaştırmak, çalışanlarınızı iş sürecine dahil etmektir.. Ayrıca iş akışıyla hem çalışanların sahiplenme duygusunu arttırmak, hem de verimliliklerini en üst seviyelere çıkartmak olanaklıdır.. Böylece Logo CRM,daha sağlam ve daha verimli bir şirket ortamı kurmanızı sağlayacaktır.

Bir şirketin teknolojisini taklit edebilirsiniz, ürününü taklit edebilirsiniz, fiyatlarını taklit edebilirsiniz…
Ancak;
Müşterisiyle kurduğu ilişkiyi taklit edemezsiniz. CRM’in farklılaşma yöntemi budur.

Müşteri Nedir?


Müşteri her ticarette önemli kişidir, onunla ilgilenilmesi gerekir
Müşteri bize bağlı değil, biz onlara bağlıyız
Müşteri işimizi yarıda kesmez, biz onlara bunu tavsiye ediyoruz
Müşteri aradığında kendimizi yüreklendirmeliyiz, onların ihtiyacını memnun etmek bizim işimiz
Müşteri kendisiyle tartışmanızı ve ondan akıllı olduğunuzu göstermenizi istemez, biz sadece öneride bulunabiliriz
Müşteri bize ihtiyaçlarını ifade eden kişidir, onların ihtiyacını gidermek işimizdir
Müşteri daha nazik davranılmayı hak eden kişidir
Müşteri ticaretimizin bir parçasıdır, bize yabancı değil
Müşteri Maaşımızı ödeyen kişidir, o nedenle onlara saygı göstermeliyiz
Müşteri her şirket için yaşam kanıdır, onlar olmadan ticaret de olmaz

  • Pazarlama süreçlerinde veri toplama, kampanya yönetimi, olası müşterilerin yönetimi gibi birçok araç ile yeni müşterilerin kazanılması ve eldeki müşterilerden daha fazla değer elde edilmesi mümkün olur,
  • Satış süreçlerinde, bilgi yönetimini ve paylaşımını sağlanır,
  • Raporlama ve analiz yetenekleri gelişir, raporlar zaman harcamadan anlık çıkartılabilir,
  • Hizmet alanında ise CRM’in etkileşim ve web ortamında süreçlerin yürütülmesi sağlanır,
  • Doğru müşteriye odaklama sebebi ile Satış Rasyosunda artış gerçekleşir,
  • Performansı düşmeye başlayan müşteriler anlık olarak görülmeye başlanır,
  • Müşteri temsilcilerinin aktiviteleri her an görülebilmeye başlanır,
  • Teklifler ve Müşteri bilgileri için kurumsal standartlar geliştirilir,
  • Müşteri Bilgileri, teklifler, akitiveteler ve yazışmalar saklanır ve gizliliği sağlanır.
CRM Sonrası Olası Faydalar
Ana Sayfa   |   Çözümler   |   Çözüm Ortaklarımız   |  İrtibat                 Gazi Kurumsal Yazılım Donanım Teknolojileri San.Tic.Ltd.Şti. Tel: 0224 453 3745
                                                                                                              Faks: 0224 453 3746 Nilüfer / BURSA Tüm hakları saklıdır. Gazi Bilişim'e Aittir.
Gazi Bilişim Bursa